Комунальна установа «Мурованокуриловецький районний методичний кабінет»
з 2010 року працює за оновленою нормативно-правовою базою відповідно до
Положення про районний методичний кабінет на основі якого створено та чинним
порядком зареєстровано Статут РМК, законами та урядовими рішеннями в галузі
освіти й розпорядженнями виконавчої влади.
На виконання
Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з метою оптимізації
навчально-виховного процесу, підвищення ефективності методичної роботи з
педагогічними кадрами, вдосконалення її змісту, удосконалення професійної
майстерності та розвитку творчої активності педагогів, впровадження в практику
роботи досягнень науки, нових технологій, на основі діагностування педагогічної
майстерності, у відповідності з Положенням про районний (міський) методичний
кабінет, Мурованокуриловецький РМК у
2011-2012 н.р. спрямовував свою діяльність на реалізацію науково-методичної теми
«Самореалізація творчих
здібностей учнів через застосування інноваційних технологій в
навчально-виховному процесі».
Науково-методичною роботою охоплені всі
категорії педагогічних працівників району (ДНЗ, загальноосвітніх та
позашкільних закладів).
Методисти РМК
впроваджували нові сучасні форми роботи, зосереджували увагу на якісному
рівні їх проведення. Роботу з керівними та педагогічними кадрами максимально
диференціювали, надавали їй актуальності та практичного спрямування.
Зміни, які відбуваються в соціальній сфері життя, сприяють появі в сучасній
освіті нових ідей та концепцій. Проявом такої зміни є переорієнтація освітньої
системи на формування компетентної учнівської молоді та надання якісних
освітніх послуг.
Процеси реформування освіти та реалізації її
основних принципів гуманітаризації, диференціації, інтеграції – зумовлюють
наполегливі пошуки шляхів трансформування освітнього процесу на гуманістичних
засадах.
Районним методичним кабінетом
проводиться системна робота з педагогічними та керівними кадрами. У 2011-2012
навчальному році виконано план курсів підвищення кваліфікації на 100%. Педагоги
району в цьому році розпочали навчання за дистанційною формою.
В міжкурсовий період
районним методичним кабінетом використовуються можливості розвитку професійної
компетенції педагогів шляхом залучення їх до участі у обласних та районних
науково-методичних заходах. Це –
семінари-практикуми, треніни, консультації, майстер-класи, конференції, кругоі
столи. Так у 2011-2012 навчальному році методистами
РМК підготовлено і проведено: 46 семінарів, 68 методичних об’єднань, 3 конкурси педагогічної майстерності, 8
інструктивно-методичних нарад, підготовлено понад 100 наказів і методичних
рекомендацій, організовано роботу 9-ти
творчих груп, проведено 2 заняття
«Школи молодого вчителя», організовано творчі звіти учителів, 5 засідань
методичної ради, 2 круглих столи, проведено педагогічне читання для вчителів
початкових класів та вихователів ДНЗ на тему «Творча спадщина Марії
Монтессорі», 12 тренінгів, підготовлено
ряд статистичних звітів, під час 56
виїздів у ЗНЗ та ДНЗ району методистами відвідано понад 200 уроків та позакласних
занять, надано методичну допомогу усім категоріям педагогічних працівників.
В міжкурсовий період методисти РМК
практикують виїзди в заклади освіти з метою надання адресної методичної
допомоги за запитами, при РМК працюють
консультаційні пункти з проблем навчання та виховання.
Впродовж навчального року методичним
кабінетом надано допомогу з різних питань 98 % педагогічних працівників.
Методисти побували, з метою надання методичної допомоги, в усіх 26 (що
становить 100%) навчальних закладах.
Районний методичний кабінет щорічно
організовує та проводить фахові конкурси педагогічної майстерності, презентації
творчих надбань педагогів, звіти педагогічних працівників, які атестуються.
В 2012 році районним методичним
кабінетом організовано і проведено конкурс «Учитель року - 2012» у формі
творчого представлення та захисту підготовлених матеріалів по номінаціях: українська мова та література,
іноземна мова (англійська), фізична культура, етика, біологія.
За підсумками набраних балів та
відповідно до протоколу засідання журі, переможцями ІІ (районного) етапу
конкурсу «Учитель року - 2012» стали:
- В номінації
«Українська мова та література» - вчителька СЗШ І-ІІ ступенів с.
Степанки Сидоренко Валентина Іванівна;
- В номінації «Іноземна мова (англійська)» - вчителька СЗШ
І-ІІІ ступенів с. Лучинець Країло Оксана
Анатоліївна;
- В номінації «Фізична культура» - вчитель СЗШ І-ІІІ
ступенів с.
Вищеольчедаїв Павлюк Михайло Степанович;
- В номінації «Етика» - вчителька НВК с. Жван Дідик Людмила
Василівна;
- В номінації «біологія» - вчителька СЗШ І-ІІІ ступенів с.
Вищеольчедаїв Яворська Галина Францівна.
Всі переможці районного етапу
представляли район на обласному етапі та стали призерами і лауреатами у відповідних номінаціях.
Особлива увага працівниками
методичного кабінету приділялась роботі з обдарованими та здібними учнями,
організації та проведенню різноманітних конкурсів і змагань. Впродовж 2011-2012
навчального року проведено понад 45 різних за тематикою та спрямуванням
конкурсів.
Це суттєво збільшило кількість учнів, які брали участь у різноманітних
обласних, всеукраїнських конкурсах та кількість переможців обласного рівня
(2009 рік – 20 переможців, 2010 рік – 40 переможців; 2011-2012 н.р. – 64
переможці).
Організовано проводяться шкільні та районні
предметні олімпіади. В цьому навчальному році олімпіади проведено з 19 предметів та з двох предметів (українська мова та
математика) в початкових класах. В шкільних олімпіадах взяли
участь понад 60% учнів. В районному
етапі предметних олімпіад – 560 учнів, з
яких 30% учасників зайняли призові місця, а 50 переможців районної олімпіади брали участь в ІІІ
(обласному) етапі.
В 2011-2012 навчальному році на обласному етапі Всеукраїнських предметних
олімпіад учні району здобули 9 призових місць – це найвищий показник району за
останні роки. Всього, за результатами участі в Міжнародних, Всеукраїнських та
обласних конкурсах і змаганнях, учні шкіл району здобули 64 призових
місця.
На високому
рівні організовано роботу по
впровадженню в навчально-виховний процес ІКТН, з метою виконання «Державної цільової
програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних
закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до
2015 року».
Методичним
кабінетом та Центром ІКТН проведено навчання педагогів закладів освіти району
навичок роботи на комп’ютері та
використання ІКТН в навчальному процесі (за дистанційною формою навчання). За
підсумками проведеної роботи всім педагогам видано посвідчення про успішну
здачу заліку.
Методистами РМК проводилася експертна оцінка матеріалів педагогічних працівників
району для подачі у ВОІПОПП на науково-методичну раду та постійно діючу обласну
виставку «Освіта Вінниччини».
Протягом навчального року науково-методичною радою РМК розглянуто 23
матеріали. Об’єктами експертизи були
рукописи навчальних видань, програми гуртків, факультативів, спецкурсів,
методичні рекомендації, описи з досвіду роботи.
Районний методичний кабінет разом з
педагогами району активно працюють над формуванням змісту освіти через
варіативну складову робочих навчальних планів.
В районі наявна система координації
діяльності шкільних методичних кабінетів закладів освіти. Для дієвої роботи
шкільних методичних кабінетів закладів освіти щоквартально проходять наради
заступників директорів з навчально-виховної роботи. Питання діяльності ШМК
вивчається та заслуховується на засіданнях ради РМК.
Виходячи з вищезазначеного, зміст
науково-методичної роботи був
спрямований на науково-методичне забезпечення навчально-виховного
процесу, впровадження нових навчальних програм, підручників,
організаційно-методичний супровід, залучення закладів освіти до дослідно-експериментальної
роботи.
Пріоритетними напрямами діяльності
в 2012-2013 навчальному році будуть:
* підготовка педагогічних
працівників району до роботи за новим Державним стандартом загальної початкової
освіти, новими навчальними планами та програмами з акцентом на викладання нових
навчальних предметів у зв’язку із
організацією профільного навчання;
* трансформування наукових ідей у педагогічну практику, науково-методична підтримка інноваційної діяльності в освітній галузі, наукові пошуки та експериментальна робота, яку проводять педагогічні працівники навчальних закладів району;
* консультування педагогічних працівників з проблем сучасного розвитку освіти, організації навчально-виховного процесу, досягнень психолого-педагогічних наук;
* створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм і методів підвищення їх кваліфікації;
* координація діяльності районного методичного кабінету з методичними кабінетами навчальних закладів, районними методичними об’єднаннями, з методичними об’єднаннями навчальних закладів ;
* моніторинг якості загальної середньої освіти, рівня навчальних досягнень учнів, їх відповідності Державним стандартам початкової , базової і повної загальної середньої освіти ;
* моніторинг стану психічного і фізичного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого досвіду та вироблення вмінь і навичок, необхідних для подальшого навчання; стану організації педагогічного процесу і науково-методичної роботи в цих закладах;
* здійснення організації апробації та моніторингових досліджень навчально-методичного забезпечення дошкільної освіти, підручників, навчальних посібників та іншої навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів;
* вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам, у тому числі в період підготовки їх до атестації; участь у роботі атестаційних комісій, надання на звернення відділу освіти оцінки якості навчально-виховної роботи педагогічних працівників, що атестуються;
* організація і науково-методичне забезпечення роботи з резервом керівних кадрів закладів освіти району ;
* впровадження сучасних освітніх систем і технологій, інтерактивних методів організації навчання і виховання;
* проведення I етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року", інших фахових конкурсів і змагань педагогічних працівників;
* надання допомоги переможцям щодо підготовки їх до участі в наступних етапах змагань;
* взаємодія з районною науковою філією Вінницького територіального відділенням Малої академії наук України , участь у проведенні олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів тощо;
* організація підготовки команд та окремих учнів до участі їх у наступних етапах змагань;
* організація інформаційно-комунікаційного обслуговування, використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі та діяльності навчальних закладів;
* вивчення, узагальнення та впровадження в педагогічну практику досвіду використання інноваційних технологій і сучасних форм організації навчально-виховного процесу;
* формування електронної бази даних щодо перспективного педагогічного досвіду та інноваційної діяльності педагогічних колективів і окремих працівників, створення сучасних науково-методичних матеріалів, фондів навчальної, довідкової, методичної, психолого-педагогічної, наукової, науково-популярної, художньої та іншої літератури і періодичних педагогічних видань;
* проведення масових заходів, спрямованих на поширення інформації щодо науково-пошукової роботи та інноваційної діяльності навчальних закладів і окремих педагогічних працівників;
* висвітлення в засобах масової інформації інноваційної діяльності педагогічних колективів та окремих педагогічних працівників і проблем розвитку освіти в районі ;
* методичний супровід діяльності шкільних освітніх
округів;
* методичний супровід організації
особистісно-орієнтованого виховання учнів виходячи із завдань програми
«Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
України», розвитку у школярів творчих здібностей і обдарувань засобами
позаурочної, позакласної та позашкільної
виховної роботи ;
* участь
в роботі експертних комісій по атестації навчальних закладів району.
Немає коментарів:
Дописати коментар